15 de juny 2010


Selecció de Miquel Desclot
Il·lustracions de Mercè Galí
La Galera, 2009


"Poesies amb suc és una antologia de poesia per a nens i nenes, amb més de tres-cents poemes d'autors de tot el món: catalans, anglesos, bascos, italians... (...) una obra de referència per a totes les edats"






Al pròleg, Miquel Desclot presenta la poesia infantil ideal com aquella que els ofereix una experiència literària nova, basada sobretot en les múltiples possibilitats de joc de la poesia (joc sonor, sintàctic, semàntic), però al mateix temps ens alerta que la poesia no és un entreteniment passatger sinó una experiència estètica.

L'antologia ofereix una gran quantitat de recursos per viure aquesta experiència estètica que ajuda a créixer, a despertar mirades noves i, en la majoria de casos, a somriure. Per tot plegat és un bon recurs perquè els adults i els infants puguin compartir estones poètiques.

2 comentaris:

Ull de cuc ha dit...

Suposo que vaig tenir una mala experiència amb en Miquel Desclot quan era petita... i encara que els poemes no siguin d'ell, sinó que ell només n'ha fet una selecció, em costaria.

Recordo que va venir a Granollers, a llegir-nos poemes, en una sala de la Caixa. Hi havia tota la classe i d'altres escoles. Quan va ser el moment per firmar llibres, jo no en tenia cap de seu (almenys allà, ningú ens havia dit que havíem de portar-lo) i vaig anar-hi amb un full. Em va mirar de dalt a baix, malament, i em va dir que no em firmaria enlloc si no era en un llibre seu.

Quants fums, vaig pensar. Només era una nena!!!

Imagina... ha dit...

Les experiències d'infantesa deixen empremta...