06 de març 2010

Cuadernos de Pedagogía (Núm. 397. Gener, 2010) ens apropa a la realitat de les escoles infantils de Pistoia, a través d'articles sobre les pràctiques educatives que caracteritzen el model d'uns centres que impliquen tota la comunitat, d'entrevistes a les mestres que han aconseguit donar solidesa i entitat a les escoles del municipi i el relat de les experiències compartides entre la UVic i el projecte d'escoles de Pistoia.
L'art, la narració, l'experimentació i el joc són els pilars que es transmeten a les aules de Pistoia, magnífics espais plens de sensiblitat i bellesa estètica. Els llibres són a tot arreu i configuren un eix central de l'educació dels infants.
Un dels articles es pregunta "¿Por qué narrar?", la resposta és clara "para acercarse a los niños, a su modo de sentir  y ver el mundo. Para ayudar a expresar sus emociones y a reconstruir su propia identidad. Para compartir con ellos momentos de intercambio afectivo y creativo. Son muchas las razones..." (Schiano, M. p. 72).