L'actor Joan Anguera, que dedicà part de la seva vida a l'ensenyament, va oferir una sessió del curs "La força de la paraula" (UVic), a reflexionar sobre la poesia oral i l'escola. De la seva intervenció en volem subratllar algunes reflexions, fent nostres les seves paraules:
Per què no es fan memoritzar poemes d'autors clàssics als infants? La poesia ofereix un llenguatge ric, més enllà de la comunicació més simple del dia a dia, a més de fomentar la capacitat d'imaginació, de creació...
La memòria també s'ha d'exercitar i fer-ho a través de la poesia dels autors catalans més destacats és una experiència que es recorda tota la vida. No hem de tenir por d'oferir als nens i nenes les belles paraules dels clàssics, no hem de subestimar les seves capacitats. Tots poden entendre i gaudir molts dels poemes de Verdaguer o Carner, que els ocasionaran un impacte vital important, si els fem viure plenament a partir de la dramatització, del dibuix... N'és un exemple el poema de Carner "L'hipopòtam", una producció irònica, rica en matisos semàntics i en sonoritats. Un autèntic regal:
L'HIPOPÒTAM
-El meu caparràs espanta
amb més morro que no front,
i tinc una pell tan dura,
que és la més dura del món!
Nedo com una sirena,
menjo herbeta al regadiu
i sé durar sota l'aigua:
sóc un elefant de riu.
El present que a mi em plauria
(per a dur-lo sobre els lloms)
fóra un piano de cua
amb mànec de dar-hi tombs.
He vist micos, he vist lloros.
Trobo que no valen res:
gent lleugera, estrafolària...
Sóc un animal de pes.
2 comentaris:
Hola, aquests dies he tingut problemes informàtics i he perdut tots els seguidors. Si vols pots tornar-me a seguir a Educació i les TIC
Gràcies. Espero veure't aviat pel meu bloc. Salutacions.
Gràcies, Joel. Un bloc molt interessant...
Publica un comentari a l'entrada